Strategia marketingowa

Opublikowane przez meproject w dniu

Do czego potrzebna jest nam strategia marketingowa

Do czego potrzebna jest nam strategia marketingowa
Strzategia marketingowa – reakcja na zadania stojące przed przedsiębiorstwem w sferze produkcji i sprzedaży jego wyrobów, a także (pośrednio) na „kłopoty” związane z wygospodarowaniem zysku pozwalającego na dynamiczny rozwój lub utrzymanie pozycji rynkowej. Nie oznacza to, że strategia marketingowa ma być opracowywana tylko w sytuacjach zagrożeń. Jest ona potrzebna w każdej sytuacji. Jest również bardzo ważne, aby była ona traktowana, jako część ogólnej strategii rozwojowej przedsiębiorstwa. – Taki wpis znajdziemy w Wikipedii. Zrozumieliście dokładnie?

Czy dokładnie takie działania należy wdrożyć w naszej firmie, aby możliwe jak najwięcej zwiększyć nasze zyski?

Właściwie tak, ale jednak nie jest to takie proste i oczywiste jak w tej regułce. Strategia marketingowa musi być w każdym przypadku inna, dopasowana do branży i sytuacji na rynku. Określenie celu jest niejako priorytetem w naszej firmie, jednak zaczniemy od analizy. Bo skąd możemy wiedzieć, czego chcemy, jeżeli najpierw nie dowiemy się, jaka jest nasza pozycja i w czym przewyższa nas konkurencja.

Jeżeli uporamy się z wszelkimi badaniami rynku i konkurencji, dopasujemy nasz produkt do rynku i jego potrzeb, przejdziemy do stworzenia strategii marketingowej. Naszym celem może być wejście na rynek z nowym produktem, utrzymanie bądź wzmocnienie pozycji na rynku, promocja naszej marki i świadomości konsumenta itp.. Przeczytaj nasz artykuł Jak prowadzić marketing.

Określenie celu
W zależności od obranego celu musimy stworzyć spójną strategię, która będzie nas przybliżała do osiągnięcia celów. Strategia musi zawierać działania z produktem, politykę cenową, działanie w mediach, reklamy, pozycjonowanie naszej pozycji w internecie. Rozkładając działania na cały rok możemy też ustalić odpowiedni budżet potrzebny na realizacje strategii. Działajmy według harmonogramu.

Jeżeli po upływie odpowiedniego czasu i realizacji wszystkich działań udało wam się osiągnąć cel to gratulujemy 🙂

Jeżeli jednak nie jesteście zadowoleni z wyników, to warto przeanalizować działania. Może źle wybraliśmy komunikat do klienta lub dobraliśmy nieodpowiedni kanał komunikacji. Mogliśmy też źle oszacować czas na wykonanie działań. Warto usiąść i jeszcze raz wszystko przemyśleć i spróbować znaleźć błąd. Po wyeliminowaniu błędu warto spróbować jeszcze raz.

Ponadto należy pomyśleć o wynajęciu firmy zewnętrznej, która dopasuje strategie do zamierzonego celu, zrobi dla nas również odpowiednie badania i analizę. Jeżeli posiadamy w firmie dział marketingu to oczywiście oni powinni się tym zając z pomocą zwierzchników bądź również firmy zewnętrznej, która będzie wspierać ich działaniach i szacować szanse powodzenia.

Sprawdź nas.

http://www.meproject.pl/kompleksowe-rozwiazania-marketingowe-agencja-reklamowa/

Kategorie: Porady