Jak prowadzić Marketing

Opublikowane przez meproject w dniu

SEO / SEM / PPC / AdWords / Analytics – to jest marketing

Wszystkie te zagadnienia występują w marketingu, nie dla wszystkich jest jednak jasne, co oznaczają.

Pracując w wielkiej korporacji w dziale marketingu na 100% już wiecie, co to oznacza i posługujecie się wszystkimi narzędziami perfect. Jeżeli nie wiecie to szybko się nauczcie, bo bez tego nie wykonacie swoich działań należycie.
Jednak, kiedy potrzebujecie wypromować własną firmę, mały sklepik, piekarnię. Macie fach w rękach, świetny pomysł na biznes i chcecie na tym zarabiać a do tego jeszcze nie stać was na tworzenie działu marketingu.

cóż… spokojnie wszystko da się ogarnąć;)

Wiadomo, trzeba zacząć od rzeczy potrzebnych i niezbędnych.. założenie firmy, inwestycja w maszyny, lokal itd…
Przyjmijmy, że jesteście już na etapie, w którym przyszedł czas na sprzedaż produktów. Szukacie klientów…. trzeba zacząć reklamować swój biznes.

Więc jak ustaliliśmy już wcześniej nie zatrudniamy pracownika, tylko zabieramy się za to sami.

Wiem, że nie macie za dużo czasu, ale niestety jak chcecie zrobić to bez większych kosztów to trzeba się poświecić.

Zacznijcie od przeszukania internetu… Wujek Google wam pomoże. Znajdźcie niezbędne informacje na temat tego, co oznacza SEO, SEM, PPC i inne magiczne pojęcia.

Dużo jest możliwości darmowych szkoleń, można zajrzeć na jakieś ciekawe webinarium i posłuchać, co mają do powiedzenia specjaliści. Polecam kurs Google intranetowe rewolucje — dużo się nauczycie i możecie zdobyć certyfikat.

https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje

Nauka trwa jakiś czas, ale zdobyta wiedza da Wam naprawdę dużo.

Jeżeli już przejdziecie te wszystkie etapy to czas na wdrożenie… 🙂

Zakładamy stronę internetową, Fanpage na Facebooku i… inwestujemy dalej… Niestety trzeba przygotować się na wydatki na reklamę.

Reklama nie kosztuje mało i tutaj znowu polecam przeszukać Google w kwestii pomocy przy Facebook. Można znaleźć parę darmowych wskazówek jak utworzyć dobrą reklamę.
Ważna jest widoczność Waszej firmy w wyszukiwarkach Google, skorzystajcie z reklam Adwords, to jest narzędzie, które naprawdę przynosi efekty.

Przygotujcie się na wydatki i czekanie na efekty. Wasi pierwsi klienci nie pojawia się zaraz na drugi dzień po pojawieniu się reklamy, musicie cierpliwie czekać..

Wszystkie te czynności wymagają poświęcenia swojego czasu, a co jeżeli go nie posiadacie?
Przecież ustaliliśmy już, że macie fach w ręku i Waszym zadaniem jest wykonanie produktu…. no właśnie.. i co wracamy do punktu wyjścia :/?
Potrzebujecie kogoś, kto zrobi to za Was. Wasza firma jest mała i nie ma w planach działu marketingu, więc musicie zatrudnić agencję. Cóż wiąże się to z wydatkami, ale jest to inwestycja.
Zaoszczędzicie cenny czas, poświęcając go na inne zadania.
Jak nie stracić na umowie z agencją? To proste wybierzcie mądrze, podpiszcie odpowiednią umowę. Agencja powinna mieć za zadanie: stworzenie strony internetowej i nauczenie Was jak samemu sobie potem z nią dawać radę; stworzenie kont w social mediach i nauka Was jak działać samemu, stworzenie firmy w Google i nauczenie Was jak ustawiać samemu reklamy.

Dlaczego ważny jest punkt nauczenie Was jak korzystać z wszystkich narzędzi marketingowych? Ponieważ nie planujecie działu marketingu prawda? wbrew pozorom to wszystko nie jest takie trudne, najgorzej jest zacząć. Jeżeli znajdziecie kogoś, kto będzie Waszym wsparciem i dobrym doradcą to nie tylko nauczycie się sami wykonywać działania marketingowe, ale zdobędziecie najważniejsze, czyli klientów.

Zaufanie to kwestia czasu, wybierajcie mądrze. Nauczcie się sami panować nad swoim wizerunkiem, ale korzystajcie z wiedzy ekspertów.

Marketing to wyzwanie