Czemu służy reklama?

Opublikowane przez meproject w dniu

Czemu służy reklama?

Zastawialiście się kiedyś, czemu służy reklama? W zasadzie proste pytanie i jest na nie prosta odpowiedź. Reklama służy do komunikacji. Co i kto komunikuje? Do kogo trafia komunikat?

Chyba się domyślacie..
Odbiorcą komunikatu jesteśmy my konsumenci. Formy reklamy są różne: bilbordy, banery, ulotki, reklama w radio lub telewizji, w Internecie. Codziennie jesteśmy zarzucani różnymi formami komunikatów reklamowych.
Spojrzenia na reklamę są dwa, w końcu jak się mówi punkt widzenia zależy od punktu siedzenia prawda?

Przyjmijmy, że jesteśmy w pierwszej grupie, czyli konsument – zwykły zjadacz chleba szukający okazji.

Jak widzimy reklamę? Jadąc codziennie rano do pracy natykamy się na banery i bilbordy, dzięki którym różne firmy przekazują nam komunikaty takie jak…. u nas najtaniej, nasza oferta jest najlepsza, mamy nowe promocje. Włączając rano do śniadania telewizor nie ominiemy setki reklam. To samo mamy w radio.. sponsorem audycji jest… no właśnie, ciekawe czy zapamiętacie słuchając przelotnie radio, kto był sponsorem danej audycji. Za to na pewno zapamiętaliście promocyjną cenę jakiegoś produktu, który mignął na bilbordzie.
Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ rejestrujemy to, co jest nam niezbędne w codzienności. Chodzimy na zakupy, szukamy dobrych okazji, przecież tego właśnie nam trzeba. Reklama jest komunikatem, który pozwala nam na wolny wybór firmy i oferty, którą uznamy za atrakcyjną. Idąc dalej powiem, że atrakcyjna reklama trafi do nas od razu, zostanie zapamiętana. Istnieje 80% szans, że dzięki dobrej reklamie pójdziemy do sklepu i kupimy właśnie ten produkt lub wybierzemy usługę właśnie tej firmy, bo wydaje nam się taka znajoma/ taka pewna i sprawdzona.

Dobra… wiemy jak to działa na nas konsumentów, ale jak zrobić dobrą reklamę?
Tutaj stajemy po tej drugiej stronie, czyli firmy, która chce coś ważnego zakomunikować klientom. Sprawa nie jest prosta, konsumenci są wybredni, trzeba zostać dobrze zapamiętanym, nasza reklama musi się wyróżniać wśród setki innych. Widoczność w Internecie naszej marki musi być mocna. Oczywiście forma reklamy jest zależna od tego, co chcemy zakomunikować klientowi i tego, co chcemy sprzedać, towar czy usługę.

Jeżeli szukasz w tym tekście rozwiązania dla swojej firmy, jaką reklamę zastosować, żeby dotrzeć do klienta, to niestety obawiam się, że go nie znajdziesz.
Każda firma potrzebuje czegoś innego. Lokalna może skorzystać dobroci dostępnych banerów i bilbordów, do tego ulotki. Większe firmy muszą już iść dalej do radia i telewizji (w końcu muszą trafić do wszystkich)

Najlepszym sposobem na znalezienie rozwiązania jest konsultacja z Agencją Reklamową. Do tego analiza naszej marki i dotychczasowych działań, musimy określić cel i ocenić szanse. Jest trochę pracy, ale cierpliwość pozwoli na osiągnięcie dobrych wyników. Warto skorzystać z oferty Agencji Reklamowej, ponieważ zrobią to za nas. Nie bójcie się tego, przecież księgowością zajmuje się firma księgowa, kadry i poszukiwanie pracowników to specjalność firm z branży HR itd.. można by trochę wymieniać. Dlaczego więc tracić czas na kombinowanie jaka reklama trafi do klienta, skoro można zlecić to specjaliście ? Nie bójcie się zaufać, sprawdźcie kilka opcji i wybierzcie te dla Was najatrakcyjniejszą. Warto zapłacić za taką usługę, ponieważ pewne jest to, że każda zainwestowana w reklamę złotówka zwróci się 100 razy.

Kompleksowe rozwiązania marketingowe