Czarny PR i płatne recenzje na Facebooku

Opublikowane przez meproject w dniu

Na waszej Facebookowej stronie firmy w recenzjach pojawia się hejt – obraźliwa nieprawdziwa recenzja.

Dostajecie ocenę jednej gwiazdki i do tego długi, wyczerpujący opis, jacy to jesteście beznadziejni… – to nic innego jak czarny PR i płatne recenzje. Spotkaliście się kiedyś z taką sytuacją?

Zaczynacie się zastanawiać, co zrobiliście źle, skąd taka niska ocena Waszej firmy czy usług. Do wszystkiego dochodzą nerwy, chcecie się wytłumaczyć, pytacie co zrobiliście źle.

Taka sytuacja jest znana wielu osobom(sami znamy to z autopsji). Gorączkowo sprawdzamy profil tej osoby, naszego klienta. Kim jest, jak mogliśmy go urazić, kto z naszych pracowników go obsługiwał albo w jakiej firmie pracuje itd..

Żadne tłumaczenia pod postem nie dają efektu hejter wali w nas jak z armaty, tekstami i sytuacjami wyssanymi z palca. Co z robić w takiej sytuacji? Jak pozbyć się uciążliwego hejtera? Kim jest ta osoba i dlaczego to robi?

Myślę, że na parę z tych pytań mogę odpowiedzieć. Sprawdziliście profil tej osoby? Daję prawą rękę za to, że jest to konto fikcyjne, posiadające max. 3 znajomych (też konta fikcyjne) Jego główna aktywność w Mediach Społecznościowych to wystawianie recenzji. Kim jest i dlaczego to robi? Otóż to jest akurat proste. Taka osoba zarabia właśnie na pisaniu recenzji, czasem dobrych częściej złych. Nigdy nie była Waszym klientem i pewnie nie będzie. Za określony tekst dostaje określoną kasę. Przykre, ale prawdziwe…

Jak się pozbyć hejtera? Należy przede wszystkim zgłosić takie konto Facebookowi, konto jest fikcyjne, więc Facebook je zablokuje. Komentarze znikają, niestety nie zniknie średnia ocena waszej działalności.

Jeżeli chodzi o samego Facebooka to włączanie opcji recenzja na Waszej stronie nie jest wymogiem. To od Was zależy czy jest to koniecznie. Oczywiście uzależnione jest to też od rodzaju wykonywanej działalności. Opinie w Google pozostaną widoczne, proponuję odpowiadać na nie z rozwagą, nigdy w nerwach. Pamiętajcie, że hejter ma 10 odpowiedzi na waszą jedną.

Jak mówi przysłowie..

„Nigdy nie polemizuj z idiotą – najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem”

W dyskusji z hejterem zarabiającym na obrażaniu nas zachowujemy dystans, jeżeli już się stało i zostało napisane nic tego nie zmieni.

Wybrnąć możemy poprzez grzeczne.. Dziękujemy za wyrażenie opinii, przykro nam, że nie jest poparta faktyczną współpracą z nami.

LUB

Dziękujemy za wyrażenie opinii, każda nawet ta mniej przyjemna pozwala nam udoskonalać nasze usługi. Zawsze słuchamy opinii naszych klientów.

Itp… W zależności od opinii dopasowujemy naszą odpowiedź.

Wiem, że prosto jest opisać taką sytuację gorzej realnie ją przeżyć i wyjść z niej cało, ale jeżeli natknęliście się już na coś takiego to pomyślcie, że medal ma dwie strony. Jeżeli komuś zależy na tym, żeby Was oczernić, czy opisać waszą firmę, jako niewartą zainteresowania to znaczy, że jesteście dla kogoś konkurencją, a to z kolei oznacza, że Wasza strona internetowa, Wasze działania w Internecie i na profilach społecznościowych jest dobrze widoczne. Bądźcie z tego dumni, jesteście dobrzy w tym, co robicie i stanowicie zagrożenie dla konkurencji.. Brawo Wy!

Hejtu nie da się uniknąć, nie walczcie, bo nie gwarantuję wygranej. Proście Swoich zadowolonych klientów o wyrażanie opinii, jedna zła na 10 dobrych to żaden wyznacznik. Bądźcie rozsądni i róbcie swoje.